Apek Lahir Waktu Darurat?

Aksi manja si cicak
Aksi manja si cicak
Anda peminat apek? Tak minat? Tapi mesti pernah ketawa dengan gelagat pelawak sorang nie. Apek atau nama sebenarnya Mohd Saiful Azam, bukanlah nama asing dalam industri filem tanahair. Lawaknya seringkali membuat kita tidak kering gusi. Karektor dan saiz badannya pun dah cukup lucu!

Tapi berapa ramai pulak yang mengetahui rahsia disebalik tarikh lahir apek. Apek sebenarnya dilahirkan pada 12 Mei 1969, tapi jika kita tengok di kad pengenalannya, tertera 15 Ogos 1969. Ha mane satu nie? Sebenarnya apek ni lahir satu hari jer sebelum peristiwa 13 Mei. Mase tu keadaan kucar-kacir, familynya tinggal bersama keluarga cina dan akhirnya menyerahkan Apek kepada keluarga Melayu, untuk memastikan apek nie selamat.

Tapi malangnya ketika family baru apek mereka telah mendaftarkan Apek di tarikh yang salah, sukahati die jer… Mungkin tak sempat nak tanya tarikh lahir apek yang betul kot.

Aperpun sekarang, apek dah lame pun bertemu semula keluarga asalnya semula iaitu ketika dia berusia 20 tahun. Kesian apek… die hanye menyedari bahawa dia anak angkat ketika ibunya meninggal, itupun sebab dia tidak dibenarkan mencium jenazah arwah ibunya itu. Apalagi, apek pun confiuslah… Apehal lak tak leh cium mak aku sendiri ni. Sejak itu barulah dia mengetahui hal yang sebenar-benarnya…

Dengarkan penjelasan Apek dan puan Rahmah (ibu kandung apek) di C.A.M, Astro Ria!


Me and new friends, Apek!
Me and new friends, Saiful Apek!
Action!
Action!
Audio ok!

Audio ok!

Advertisements

2 thoughts on “Apek Lahir Waktu Darurat?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s