Picnic: Tahun Baru Cina 2009

2 bulan sebelum Tahun Baru Cina

Kalau nak dijadikan cerita plan untuk bercuti mase raye cina ni memang dah lame. Macam2 plan aku dengar diorang ni nak pegi. Nak pegi pancing la, nak pegi pulau la. Tapi hampeh… Sampai la hari Ahad, ader hamba Allah tu ajak ke PD.  Tiba hari ahad, aku kol semue orang ramai lak yang tak nak…

Ahad sebelum Tahun Baru Cina

Takpe… Aku nak gak pi picnic jugak! So ahad malam aku roger member yang boleh diajak bejalan aku ajak la diorang mandi kat sg Gabai jer… Dekat sikit. Last minit planning.  Ok esok kul 10 kiter gerak yer kengkawan.

Selasa dipagi Hari Raya Cina

Aku tunggu semue SMS, tak de. Senyap. Aku tau diorang tido… So aku pun sms la diorang “kite gerak 11 lebih sikit yer…”. Masih senyap. 11.30 aku bertindak menelefon semue yang patut, diorang dah bangaun! Dan serius nak pegi. Pegi jugak akhirnye….

Kami berkumpul kat opis then gerak dalam kul 12. Baru 3 kilometer bergerak, tiba2 kerete JJ breakdown da… Tu la tak isi air!

At last pukul 1 baru gerak amik kawan di Sek 27. Akhirnyer kami sampai ke Gabai pada jam 2 petang. Sampai pun…. Past tu kite enjoy mandi!


Letak la air dulu sebelum jalan...

Letak la air dulu sebelum jalan…

Hehe lepak tunggu kete ok...

Hehe lepak tunggu kete ok…


Jump jj jump!

Jump jj jump!

Makan roti jer...

Makan roti jer…

Sesi mencangkung...

Sesi mencangkung…

Peace!

Peace!

One thought on “Picnic: Tahun Baru Cina 2009

  1. Alarm kau memang awal…tapi kelakarla entry kau nie.. kata orang sape makan strawberry dia rasa … masam-masam manis.. aku ada rasa nie….
    Kena sabar berkawan dengan kawan-kawan yang susah nak bangun tido nie.. yang penting HEPI…

Leave a Reply

