Apakah erti sebuah persahabatan?

Apakah erti sebuah persahabatan kalau akhirnya kita diperbodohkan…

Siapa sahabat sebenar? Kadang-kadang kita tak sedar sebenarnya orang yang paling rapat dengan kita itulah musuh paling ketat yang kita ada. 

Seseorang yang kita paling percaya itu jugaklah orang yang sepatutnya kita paling takuti. Inilah yang selalu terjadi dalam sesebuah persahabatan tu… Kalau hari ni, tahun ni, tahun depan kita rapat giler, tido sebantal tak mustahil 10 tahun lepas tu kita dah jadi musuh ketat, paling utama… Ha bile dah jadi macam ni, segala benda buruk terbongkarlah sudah! Malang betul…!

Sejauh mana kita mengenali sahabat itu? Kalau setakat dapat jawab semue betul kuiz dalam facebook tentang die tu, belum tentu kita cukup mengenalinye… 

Macamana? Setakat makan sepinggan, tido sebantal, biskut mary potong dua bila tak der duit? Hello… itu belum kenal… Nak buat macamana? Belah hati die baru kenal? Mati ler kawan tu…

Kita tak kan kenal habis mengenali  siapa sahabat baik kita tu… Berhati-hatilah bile berkawan. Aku dah jumpa kawan yang makan kawan ni… Kesnyer, aku dia suke-suke mak nenek die, tulis nama aku sebagai reference untuk buat kad kredit. Bank asik la kol aku. Ini first time, aku dah pun sound… Ingatkan dah bertaubat la.

Secondly die buat lagi, kali ni berhutang lalu eon kredit plak… Pun bank asik kol aku. Kalau yer pun nak guna nama aku tolong la bagitau dulu… Bile aku sms bagitau, tak mengaku plak tu yang die dah bagi name aku. Kalau tak sape lagi yang bagi number aku ni? Hantu ker…!

Bengang betul la dengan minah sorang ni. Just bagi tau jer if nak suh jadi refence tu… Dan jangan menipu beli itu ini dgn bonus ye… Ckp jer la eon kredit!

Moral of the story?

Leave a Reply

