Marilah berjuang

Lately mungkin aku sibuk, lama sungguh aku tidak menulis apa-apa entry. Ataupun mungkin mood nak menulis sememangnya dah tak ada.

Sekembalinya Puan J dari cuti yang panjang, semakin segalanya kembali bergoncang. Masih banyak yang tak betul, itu dan ini. Aduh pening.

Mungkin ini cara yang betul, sistem yang betul, yang kami semua tidak praktiskan di sini dulu.

Puan J ni macam-macam, tapi ada baiknya. Mungkin padah, jika kami main redah. Dia bantu kita untuk selamat, bukan setakat mengejar dateline tuan besar tapi memastikan semuanya selamat. Dateline, dateline juga, fakta kena tepat. Wah segalanya tidak sebegitu mudah. Itu dah ini. Berbagai-bagai.

Tak pe lah kawan-kawan, ada hikmah untuk semua ni.  Mungkin kalau Pn J tak ada pun susah… Sabarlah semua, kita pasti berjaya. Ini kes, kes jenayah. Bukan kes jenayat! Itu kes orang mati, senang nak buat…

Tapi Pn J, jangan la macam-macam sangat… Kesian la kami..

Biarlah kita kerja sampai lewat malam… biar lah kita kerja Sabtu dan Ahad, asalkan Kes ini habis cepat. Boleh giler dibuatnyer…

Advertisements

One thought on “Marilah berjuang

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s