Kematian Sosilawati menyayat hati

Bayangkan kalau kita ditempat Sosilawati dan 3 lagi yang lain…  Dan yang terakhir dibunuh lebih la menyakitkan sebab nampak kawan-kawan lain dibunuh dulu… Kesian sungguh. Ntah apa yang sempat mereka fikirkan bila sebelum dibunuh. Berita kematian  Sosilawati memang menggembarkan..

Kali pertama, aku melihat berita kehilagannya di buletin utama 5 Sept yang lepas, disusuli pulak sms dari boss untuk maklumkan perkara ni. Sebenarnya sebelum kes kehilangan Sosilawati ni, boss aku ada beri cadangan untuk tampilkan dia dalam program terbaru aku ni, Nota Az Zahra. Kami plan nak highlight dia sebagai seorang usahawanita yang berjaya. Malangnya dapat berita hilang la pulak. Terasa kes ni sangat dekat dengan aku.. Korang pulak macamana?

Malam raya pertama, sekali lagi aku menerima sms dari rakan media, mengatakan polis temui 4 mayat yang dipercayai hilang. Malangnya rupanya bukanlah mayat, tapi lokasi abu mayat dibuang… Tak sangka, mereka ni bukan sahaja ditipu, malah dibunuh dengan kejam. Tak cukup kena bunuh, kena bakar pulak… Ish kesian betul. Apsal ler pembunuh ni jahat giler… Tak paham betul la.. Berapa ribu yang dia dapat dengan membunuh orang ni agaknyer yer…

Manusia ni, kalau pandai sangatpun ada bongoknya. Aku memang tak faham dengan sifat manusia yang semakin hari semakin hilang kewarasan, rasa simpati, kesian, hati perut, sampai boleh bunuh manusia macam tu sekali.

Semoga pembunuh dan perancang semua muslihat ini mendapat hukuman yang setimpal iaitu maut!

Dan Sosilawati, pembantu peribadinya Kamaruddin Shansuddin, pegawai bank, Noorhisham Mohammad, dan peguam peribadi, Ahmad Kamil Abd Karim ditempatkan bersama orang-orang beriman. Amin…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s