Pura Kiki: Beli Sebelum GST

Minggu ni merupakan minggu terakhir sebelum GST dilaksanakan. So off coz kl dibanjiri warga kota yang merebut peluang cuti hujung minggu ni untuk membeli keperluan sebelum harga naik 6% … and aku antara orang tu la… hehe.

Ok, minggu ni jugak ade Maternity and Baby Expo kat Mid Valley. Macam biase la aku ni expo baby hunter. Boleh di katakan kalau ade expo baby area kl, adelah muka aku.  Dulu sebelum ade baby lbh dari sekali aku pegi tempat same, kali pertama aku survey dulu esok lusa aku ajak husband g beli. Antara barang yang aku beli mcm pampers murah, botol susu and baju baby.

Ok nak citer pasal harni. Masyaallah,  punyelah ramai manusia kat expo baby kali ni. Memang aku tak pernah jumpe baby expo yang penuh dgn manusia sampai macam ni. Mgkn semua orang fikir macam aku, beli keperluan baby buat stok. Aku sebenarnye nak beli stok pampers. Nak beli Dypers Wee Dry x 4, Rm124. Murah la tu, 1 dalam Rm30.90 compare biase rm33.90, tak masuk gst lagi. Malangnye mak datuk orang beratur aku rase ade dlm 50 orang. Barisan sampai berpusing keliling. Pastu aku bertukar fikiran, kite tkr pakai Petpet la, hargapun rm30 je, tapi kena beli 4, so maknenye rm120. So pergilah ke booth Petpet. Rupanye2 org beratur hingga ke luar pintu expo. So lupakanlah nak memborong pempers.

Pusing-pusing,  terjumpe pulak Pura Kiki, botol susu ala termos ni. Sebelum ni pernah la tengok,  tapi tak terpikir nak beli, rasenye mcm mahal je dan tak pasti bagus untuk baby ke tak, setakat ni tak pernah dengar orang komen. So far takde kawan-kawan yang guna. Bendalah ni boleh kira barulah di pasaran. Tadi terpandang dan terus tunjuk kat husband and die terus beli tanpa pikir panjang. Sebab utk die jgk yg malas nak bgn buat susu kalau aku takde. Kalau aku ade, of coz tak pakai botol pun…

image

image

Walaupun mula2 aku menyesal sangat pegi Mid Valley ni, dengan parking takde, orang macam ulat, tak dapat tengok barang sangat,  tapi malam ni agak terubat kedukaan ku itu bila aku tau sebenarnye botol Pura Kiki ni harga sebenar die kira-kira rm70-80 dan aku beli hanya Rm29 siap dapat percuma silicon bottol sleeve. Ingatkan kedai tu tipu. So, ade hikmahnye la pegi expo baby harini. Huhu…

Ini senarai harga kalau beli online.

image

image

Leave a Reply

